previous pauseresume next

مهندسی فناوری اطلاعات و انفورماتیک

آقای محمد حسین کمالی دولت آبادی

  •  

 

شماره تماس ۰۳۱۴۵۸۲۸۲۵۹

شماره تماس داخلی ۱۲۱ واحد فناوری اطلاعات

Email(kamalim27@yahoo.com)

 

 

 

 

وظایف عمومی کارشناس فناوری اطلاعات

 

۱ - تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و  شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

 

۲ - ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه ) در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت بصورت فصلی
( حداكثر تا ۲۰ روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پايان فروردين ماه سال جديد ) به مسئول مربوطه

 

۳ - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجازدر بخشنامه هاي ارسال شده

۴ - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت

۵ - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

۶ - بازديد از سايتهاي خبري ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني

               

وظایف در حوزه سخت افزار

 

نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :

 

۱- دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي

۲- بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز

۳- تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات دانشگاه

۴- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

 

كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :

 

۱- بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده

 

فرآيند تعميرات :

۱- نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحدها

۲- تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده

۳- نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات

 

تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي      

                                                                                                                 

 

وظایف در حوزه شبکه

 

۱ - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات

۲ - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات

۳ - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active 

۴ - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

۵ - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

۶ - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

۷ - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها

۸ - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

۹ - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه Network + در حد آموزش هاي داده شده ( اختصاصي كارشناسان )

۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه                                                                              

 

وظایف در حوزه نرم افزار

 

۱ - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

۳ - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

۴ - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)

۵ - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... ) در حد آموزش هاي داده شده

۶ - آگاهي از كليات (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه

۷ - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها

۸ - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري

۹ - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري