رفتن به محتوای اصلی
x

هفته ملی تکریم سالمندان

هم زمان با روز جهانی و هفته ملی تکریم سالمندان و روز جهانی قلب با همکاری ستاد شهرستان و پرسنل مرکز سلامت نوایی مراسم بزرگداشت در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد .

ابتدا آقای دکتر کمالی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار در رابطه با اهمیت حفظ نشان در سالمندی ،تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم در سالمندان صحبت نمودند .در ادامه مئول محترم مرکزسلامن نوایی آقای دکتر عرب در رابطه با بیماریهای دوران سالمندی ،اهمیت پیشگیری و درمان به موقع همراهی سالمندان خانوار در تبیلیغ فرزند آوری سالم ، صیانت از جمعیت و جوانی جمعیت مباحثی را مطرح نمودند و به سوالات سالمندان پاسخ دادند. سپس خانم طالبی کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و اهمیت مراجعه سالمندان و اعضائ خانوار به مرکز سلامت برای دریافت مراقبت ،دریافت مکمل ،کنترل فشار خون و دیابت و سایر خدمات رایگان،معرفی دانشگاه مجازی سالمندان و اطلاع رسانی در خصوص شروع ذبه کار دانشگاه مجازی سالمندان از تاریخ 7 مهر صحبت نمودند . همچنین آقای محمودی مسئول محترم واحد غیر واگیر در رابطه با کنترل بیماری دیابت و فشار خون ، اهمیت فعالیت بدنی مناسب و منظم در سالمندان ، مراجعه جهت خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی و غربالگری روده بزرگ توضیحاتی ارائه نمود.

همچنین در این برنامه قند خون ناشتا سالمندان کنترل شد و صبحانه تهیه شده با همکاری مسئولین محترم واحد نظارت بر مواد غذایی و امور اداری ، صرف شد و مکمل خوراکی ویتامین D  توزیع گردید.