رفتن به محتوای اصلی
x

نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان برخوار

نشست خبری با حضور معاون بهداشتی شبکه آقای طاوسی،مسئول واحد بهداشت محیط شبکه آقای مهندس آقابابائی و اصحاب رسانه شهرستان در تاریخ 1400/6/8 در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار برگزار شد .

آقای طاوسی در این نشست خبری با خبرنگاران نکاتی به شرح ذیل مطرح نمودند .

شهرستان برخوار از ۶ شهریور ماه در وضعیت قرمز قرار گرفت و در این شرایط موثرترین اقدام، تزریق واکسن کرونا می باشد که ان شاءالله پوشش واکسیناسیون شهرستان بالا برود.

وی عنوان کرد: حتی زمانی که واکسیناسیون انجام شود، باز هم  نیاز است که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

ایشان با اشاره به نگرانی برخی مردم درخصوص نبود واکسن ایرانی تصریح کرد: در حال حاضر واکسن ایرانی برکت موجود است و تزریق می شود

و تاکید کردند که عمده موارد ابتلا به کرونا در شهرستان به دلیل ارتباطات خانوادگی و برگزاری دورهمی هاست.

آقای طاووسی در ادامه گفت: شهرستان برخوار دارای ۶ مرکز واکسیناسیون در شهرهای دولت آباد، خورزوق، حبیب آباد، دستگرد، سین و کمشچه است که در بعضی از شهرها از جمله دولت آباد، خورزوق و دستگرد به صورت مراکز منتخب تجمعی فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: حتی در روزهای تعطیل رسمی در مرکز واکسیناسیون دولت آباد که در سالن کشتی ورزشگاه تختی انجام می شود، واکسیناسیون صورت می گیرد.


وی  خاطرنشان کرد: شخصی که واکسن زده، امکان ابتلا به کرونا را دارد اما این ابتلا او را به دلیل اینکه واکسن دریافت کرده از مرگ نجات می دهد.

در پایان آقای مهندس آقابابائی گزارشی از میزان نظارت ها بر  رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات مذهبی و موکب ها در ایام سوگواری امام حسین (ع) ارائه نمودند

و افزودند : واحدهای مختلف صنفی را بررسی کردیم؛ در بیشتر صنوف فاصله اجتماعی رعایت می شد اما در  چند مورد مجبور به پلمپ شدیم.

آقای مهندس آقابابایی با بیان اینکه متصدیان واحد های صنفی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند، عنوان کرد: اما متاسفانه برخی از مشتریان هستند که آن دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند.

ایشان تصریح کردند: حتی در مواردی که متصدی به مشتری تذکر می دهد، مشتری حاضر به رعایت دستورالعمل ها نیست و معترض می شوند که چرا به او تذکر داده می شود!

وی اظهار کرد: واقعا در بخش اصناف جای تشکر دارد از صنوفی که در شهرستان مسائل بهداشتی را برای سلامتی خودشان و مردم رعایت می کنند و به این مسئله اهتمام دارند.